zaterdag 6 april 2013

SPOOR 2 - idee uitwerking fase 1


Punten die ik voornamelijk in mijn interactief spel wou betrekken:
- Betrekken / spelen in klasverband , dit omdat dit uit de research erg geliefd was gebleken (zoals het onderzoek 
  zelf wat in klasverband werd afgenomen en als een soort spel gezien werd)
- Kleur en vorm (misschien tekst) als hoofdpersonage
- Vernieuwende en leerrijke manier bedenken om kleur en vorm op een andere manier te gebruiken / bekijken

Eén van de ideeën was een spel waarbij de kinderen ieder een kaartje kregen met een dier op in een bepaalde kleur en deze moesten geheim houden voor de andere kinderen. Bij dit spel staken dan verschillende scenario’s die de leerkracht kon voorlezen en waarop het de bedoeling was één diertje te vinden. Door het verhaal vallen verschillende dieren af die de kinderen dan mogen afgeven aan de juf, totdat het enigste diertje overblijft. Ook konden hier opdrachten aan worden verbonden waarbij de kinderen bijvoorbeeld kleuren moesten mengen om te weten te komen welke kleur het diertje had of  bijvoorbeeld door middel van vormen het dier proberen te vinden. 
De dieren in het spel waren dan ook gebaseerd op het prentenboek waardoor deze gelinkt werden en mogelijk samen verkocht konden worden of iets dergelijks. Ook had ik er enkele maar deze waren nog te onuitgewerkt en gebaseerd op andere spelen waardoor deze meteen een halt werd toegeroepen. Ook het bovenstaande idee voor een spel werd tijdens de feedback verworpen. Ik moest 'groter' denken en niet binnen het afgebakende gebied van kaartjes en dobbelstenen van de traditionele spelen blijven denken, er was zoveel meer mogelijk. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten